Ryanair ще става Amazon за самолетни билети, хотели и всичко около пътуванията

Ryanair (Райънеър) има за цел да се превърне в Amazon (Амазон), но при пътуванията. Съобщението беше направено преди година от Майкъл О’Лиъри – изпълнителният директор на най-голямата в Европа ирландска нискотарифна самолетна компания. В периода досега компанията изглежда сериозно следва тези свои планове.

самолетни-билети-ryanairИдеята е сайтът да се превърне в платформа, която освен самолетни билети, да предлага на пътниците и резервации на хотели, ресторанти (подобно на Aribnb), като към това се предоставят описания и съвети за предлаганите услуги, както при Tripadvisor. Плановете включват и предлагането на резервации на самолетни билети от други авиокомпании, чиито дестинации не се обслужват от Райънер.

С появата на авиокомпанията на българския пазар и самолетните билети за множеството дестинации, които Ryanair обслужва от София и Пловдив, конкурентите бяха принудени да реагират адекватно, в случай че искат да задържат клиентите си. Управлението на Ryanair е познато с по-скоро директното, отколкото дипломатично си отношение, като не спести и на правителството на България, че не биха се задържали дълго ако за концесионер на летище София бъде избран този, който предлага най-много пари, а не такъв, който има дългосрочни планове за развитието на летището и привличането на най-голям брой пътници.

Освен че е дал втори живот на авиокомпанията, която управлява, Майкъл О’Лиъри е известен и с това, че има фирма за таксиметрови превози. Този друг негов бизнес проект е създаден с цел да улесни пътуващите на летището в Дъблин, където няма метро, а трафикът е ужасен, но е създадена лента специално за таксита и автобуси. Същият този човек наскоро обяви, че очакванията му са да се пътува безплатно с Ryanair в период до 10 години, при което британският вестник Индипендънт публикува статия, чието заглавие закачливо питаше „… oh really, Mr O’Leary?“.

Изказването му е направено във връзка с високите летищни такси, които авиокомпаниите плащат, при положение, че те пълнят с хора летищата, които според него са просто „молове“. Търговският директор О’Брайън пък подкрепи това негово изказване с факта, че авиокомпанията им вече продава безплатни самолетни билети, тъй като са налице случаи, когато пътник е закупил самолетен билет за 10 паунда, а авиокомпанията дължи 13 паунда летищна такса за същия този пътник.

Както обаче е известно, за сметка на евтините самолетни билети, авиокомпанията таксува пасажерите си за всевъзможни допълнителни услуги, като избор на определено място, допълнителен багаж, храна и напитки, продажба на парфюми и други артикули.

Това е и предшественика на идеята за превръщането им в Amazon при пътуванията. Статистиките сочат, че сайтът на компанията има около 50 милиона уникални посетители на месец, които влизат директно в него, без да ползват търсачки или пренасочване от реклами. Това е предпоставка за развиването на онлайн платформа, предоставяща нещо повече от резервацията на един самолетен билет, споделят от авиокомпанията.