Топ 10 най-заети въздушни линии на света

Остров ДжеджуКой са най-заетите и използвани въздушни линии на света? Някакви предположения за градове?

Лондон-Париж? Не познахте, защото в случая има голямо ползване на влакове, лодки и автомобили. Освен това англичаните и французите не симпатизират особено едни на други.

Ню Йорк-Чикаго? Не познахте, защото американската икономика стигна дъното, а и американците обичат своите коли, ванове и пикапи. Защо да летят, след като могат да навъртят няколко мили на километража, а и петрола там е все още сравнително евтин.

Москва-Санкт Петерсбург? Отново не познахте, защото на летището има такава „окупация“ от журналисти, търсещи Едуард Сноудън, че не е останало място за пътниците 🙂

Нито една от десетте най-заети въздушни линии дори не е в Европа или в Северна Америка. Сериозно.

Номер едно въздушна линия е между летище, за което не сте чували и остров, който не знаете, че съществува. Или може би знаете къде е летище Гимпо? Това е второто летище на Сеул, Южна Кореа, обслужващо основно вътрешни полети. Най-популярната дестинация, засега, е остров Джеджу, намиращ се на юг от страната. Защо? Това е плажния рай на Кореа, където корейците се тълпят за сватби, ергенски партита, семейни ваканции, планински туризъм, корейски барбекюта и всичко друго, за което можете да се сетите. Трудно на друго място човек би могъл да срещне толкова авиокомпании, пътуващи към една дестинация.  Препоръчително е да летите с Джеджу Еър (Jeju Air), защото екипажът пуска рок музика и играе на „ножица-хартия“ с пътниците, а който спечели играта – печели награда. Креативно!

Седем от Топ 10-те въздушни линии са в Азия, а останалите три са на различни континенти, но не в Северна Америка или Европа, а в Африка, Океания и Южна Америка.

Само една от линиите е международна, линията между Хонг Конг (технически част от Китай) и Тайпей (столицата на Тайван). Четири от самолетните линии са в Япония, според Амадеус (Amadeus Global Distribution System).

Ето и класацията на десетте най-заети въздушни линии на света:

1. Джеджу-Сеул: 10,1 млн. пътника
2. Сапоро-Токио: 8,2 млн. пътника
3. Рио де Жанейро-Сао Пауло: 7,7 млн. пътника
4. Пекин-Шанхай: 7,2 млн. пътника
5. Мелбърн-Сидни: 6,9 млн. пътника
6. Осака-Токио: 6,7 млн. пътника
7. Фукуока-Токио: 6,6 млн. пътника
8. Хонг Конг-Тайпей: 5,5 млн. пътника
9. Окинава-Токио: 4,6 млн. пътника
10. Кейптаун-Йоханесбург: 4,4 млн. пътника